Thomas Bendiksen ny styreleder

Fotocredit: Stig Håvard Dirdal

MDGs nye styre ble konstituert i begynnelsen av mars, med Thomas Bendiksen som ny leder. Thomas er prosjektleder for nytt teaterhus på Rogaland Teater, og har mange års erfaring med organisasjonsutvikling.

7. februar 2016

– Partiet har blitt mye større de siste årene, og styrets viktigste oppgave blir å bygge en organisasjon som står godt rustet til Stortingsvalget i 2017.  En av de første oppgavene blir å etablere «Det grønne huset», hvor både Stavangerlaget, fylkeslaget og Grønn ungdom skal ha base, sier den nyvalgte lederen.

Styret for øvrig består av følgende personer:

Eline Vigre har tidligere vært styreleder i Stavangerlaget, og er klar for lokal innsats igjen etter å ha jobbet mest med MDG sentralt i en periode. Eline er styrets medlemsansvarlige.

Vårin Sinnes er talsperson i Grønn Ungdom Rogaland, og har allerede vist seg som en produktiv og overbevisende skribent og appellant. Vårin har hovedansvar for Stavangerlagets arrangementer.

Sigurd Gramstad driver Stavanger kaffebrenneri, og kan som suksessgründer bidra med kompetanse både innen økonomi og effektiv organisasjonskultur.

Torfinn Ingeborgrud har sittet i bystyret siden 2011, og er et viktig bindeledd mellom politikerne og styret.

Varaer:
Live Henrikke Knudsen
Ylva Bodil Kvalvik (GU)
Marianne Berge

LITT OM ÅRSMØTET

• Årsmøtet er lokallagets høyeste organ og avholdes tidlig om våren. Det er arenaen for formell gjennomgang av aktiviteter og økonomi i året som har gått, og for valg av nytt styre for året som kommer.  I år ble årsmøtet avholdt på cafe Sting, og det ble en hyggelig ramme rundt det ganske formelle møtet.
Det stemmes