Grønn hilsen fra valgkamputvalget i MDG Stavanger!

I valgkampen skal vi sende ut nyhetsbrev som gir deg et lite innblikk i alt det kjekke du kan bli med på og annen nyttig info. Sammen skal vi jobbe for et grønt valgresultat og heie på MDG Stavangers listekandidater, som stiller til kommunestyrevalget 2023.

19.april kl 18.00 Postkasseaksjon #2, Storhaug skole

28.april kl 17.00 Grønn Kafé, Bacchus café

28.april kl 18.00 EU-kveld med Rogaland MDG, Sølvberget (Kjelleren)

Hold deg oppdatert på våre nettsider, Facebook og Instagram

Meld deg som frivillig og ta i bruk aksjonsappen!

Bli også gjerne med i facebookgruppen MDG Stavanger ressurspersoner, for politiske diskusjoner og innspill til politiske saker, informasjonsdeling og generelle diskusjoner om saker du er opptatt av.

Hils på 1. kandidat Daria Maria Szymaniuk (39) fra Hillevåg.

Daria er sosionom av yrke og hjerte, og brenner for solidaritet i alle ledd. Forebygging fremfor brannslukking er hennes mantra, og det er ikke én politisk sak hvor hun ikke ser etter hvordan den påvirker innbyggerne våre.

Daria har vært gruppeleder siden 2018, ordførerkandidat i 2019 og nå igjen i 2023. Hennes viktigste saker er rusreform, styrket seksualundervisning, sosialt rettferdig klimapolitikk og en kulturpolitisk revolusjon som sikrer flere kreative sjeler muligheter i byen vår.

Vi arrangerer ulike aktiviteter og aksjoner gjennom hele året, og særlig før valg. Vi trenger alle som vil bidra, og oppgavene kan være alt fra å koke kaffe og rydde søppel på stranda, til å dele ut informasjon og å snakke med folk. Du bestemmer selv hva du er med på. Uansett får du treffe nye mennesker som også bryr seg om klima og miljø. Å gjøre noe for en god sak sammen føles bra, og du er med på noe som betyr noe. Meld deg som frivillig og sank poeng i aksjonsappen!

Disse stiller til valg i Stavanger MDG

Daria Maria Szymaniuk på 1. plass får med seg et stjernelag i toppen av lista i Stavanger: Rune Askeland, Andreas N. Uhre, Truls Lunde, David Moen, Daria Maria Szymaniuk, Thomas Bendiksen, Karen Farquhar, Erlend Aano, Ingvild Sørensen Se hele lista

Landsmøte

MDGs aller viktigste møte går av stabelen 12.-14. mai. Landsmøtet skal behandle prinsipprogram, diskutere viktige saker for lokalvalget og andre saker. Les mer

MDG mer enn bare klima?

Det er et paradoks at for å vinne frem med landets mest offensive politikk på klima og natur, må vi faktisk snakke om og kjempe på andre politiske områder, sier Daria Maria Szymaniuk, Rune Askeland m.fl i debattinnlegg i Aftenbladet. Les mer

Bilfritt i Pedersgata?

De siste årenes utvikling av Pedersgata har vist at den har et spennende potensial som ikke utnyttes til det fulle. Ved å stenge gaten for biler, gir vi arealet til næringslivet og til innbyggerne. Da kan vi få en spennende smeltedigel her i Pedersgata, sier Thomas Bendiksen i Rogalands Avis. Les mer.

Valgkamputvalget 2023: Thomas Bendiksen (leder), Ingvild Sørensen, Erlend Aano, Dag André Kvernstrøm, Ann-Karin Både, Tenho Ylitalo..

Ta gjerne kontakt hvis du vil bidra med innhold til nyhetsbrevet!

stavanger@mdg.no