En engasjert og kampklar hilsen fra valgkamputvalget i Stavanger MDG!

Stavangers dyktige topp-10 listekandidater. Foto: Marius Vervik
Stavangers dyktige topp-10 listekandidater. Se hele listen her. Foto: Marius Vervik

30.mai kl 17.30 Husbesøk, Storhaug skole

01.juni kl 19.30 Boksamtale med Svein Hammer: Grønt manifest, Landsbypubben Randaberg

06.juni kl 17.30 Husbesøk, Storhaug skole

09.juni kl 17.00 Grønn kafé, Bacchus

Thomas Bendiksen (47) fra Våland er vår 4. kandidat.

Thomas vil ha et grønt hverdagsliv hvor det er enkelt å bevege seg rundt i kommunen på en miljøvennlig måte. Etter 15 år i København, kjenner han verdien av gode forhold for syklister og et effektivt kollektivsystem.

Han er vår trehus-entusiast og ønsker å ta vare på og videreutvikle Stavangers historie og kvaliteter. Thomas har vært MDGs byutviklingspolitiker i snart to perioder og jobber for å gjenbruke eksisterende bygningsmasse fremfor å rive.

Vi trenger deg for å gjøre et godt valg!

Kunne du tenke deg en meningsfylt kveldstur på Våland?

Vi deler i øyeblikket ut løpesedler med lokale saker på Våland, en av våre viktigste valgkretser. Har du lyst til å ta en tur eller to de neste par ukene? Du kan hente både løpesedler og roder hos Thomas Bendiksen på Våland.

Har du lyst til å bidra litt ekstra i valgkampen?

Valgkamputvalget (VKU) kunne trengt litt ekstra krefter. Hvis du har en time eller to til rådighet i uka, så er VKU en kjekk mulighet for å være med å koordinere MDGs valgkamp. Vi møtes en times tid digitalt annenhver uke.

Ta kontakt med VKU-leder, Thomas Bendiksen, 48365470 eller thomas@bendiksen.net.

Ny runde med støtte til varmepumper

Utvalg for miljø- og utbygging (UMU) prioriterer nok en gang 20 millioner til varmepumper til Stavangers innbyggere: – Den forrige støtteordningen var en suksess og bidro til at over 3000 husholdninger har fått lavere strømforbruk. Det er fremdeles et stort behov, sier Askeland til Stavanger Aftenblad

Gratis kollektivtransport vekker nasjonal oppmerksomhet

Ikke uventet har den store nyheten om gratis buss, båt og tog i Stavanger fått mye mediedekning. Stavanger Aftenblad har samlet alle innlegg om saken på én side, her finner du mye informasjon og også kritiske ytringer til gladsaken. Stavangers ordfører Kari Nessa Nordtun, MDGs Arild Hermstad, Mímir Kristjánson fra Rødt, m.fl deltok i Debatten på NRK og nasjonale mediehus dekket selvsagt saken, se Aftenposten, NRK og VG

Følgende ble vedtatt i kommunestyret 22.mai:

Kommunestyret vil innføre helt gratis kollektivtrafikk på Nord-Jæren for alle innbyggere i Stavanger. Dette skal gjøres ved at kommunen som fellesskap – og ikke den enkelte innbygger/reisende selv, dekker inn budsjetterte billettinntekter fra innbyggere i Stavanger i vedtatt budsjett for Kolumbus. Kommunedirektøren bes gå i dialog med Kolumbus og legge fram en sak som skisserer hvordan dette best kan løses slik at innbyggerne i Stavanger kommune kan få tilbudet med virkning allerede 1. Juli (Stavanger kommune)

Brannstasjonen på Lagårdsveien står for fall

Stavanger Aftenblad: Alternativ til riving må utredes – Det er sørgelig at man har forsømt bygget og prosessen med etterbruk på tomten i så mange år. Hvordan tomten og bygningene skulle etterbrukes, burde vært vurdert allerede da det ble vedtatt å bygge nye brannstasjoner i Schankeholen og Lervig, sier kommunestyrerepresentant Thomas Bendiksen (MDG) i en kommentar til rapporten. Les mer

Valgkamputvalget 2023: Thomas Bendiksen (leder), Ingvild Sørensen, Erlend Aano, Dag André Kvernstrøm, Ann-Karin Både, Tenho Ylitalo.